TOIMITTAJA: Terve!
ASIAKAS: Moi!
TOIMITTAJA: Miten tämä meidän uusi Solanna-valaisin oikein toimii?
ASIAKAS: Aivan täydellisesti, se on juuri sellainen mistä keskusteltiin.
TOIMITTAJA: Hyvä!
Kuviteltu keskustelu asiakkaan kanssa
Sen sijaan että ongelmia ratkotaan sähköpostilla tai neuvottelutiloissa, mennään sinne missä ongelmia esiintyy tai haasteita on, eli paikan päälle.
ASIAKAS: Hei! Kun sattumalta hyvin sopivasti tässä olette, niin vaikka tämä on loistava kone niin minulla on muutama kehitysidea.
TOIMITTAJA: Joo! Jatkuva parantaminenJatkuvan parantamisen käytännön pyrkimyksenä tehdä asia... More on LEANissä keskeistä!
Kuviteltu keskustelu asiakkaan kanssa
LEAN on töiden vakiointia ja visualisointia.
Käsittelemme päivittäin turvallisuuden, laadun, tuotannon ja henkilöstön asiat.
LEANistä ei ole standardia tai yhtenäistä teoriaa. LEAN on pikemmiten tapa ajatella. Kun ymmärtää LEAN-filosofian, niin siitä on apua päätöksenteossa, ja LEAN tähtää yhteisen kulttuurin muodostamiseen.
Ja kulttuuri muuttuu vain tekemällä. Ja kun LEANissä tehdään parannuksia, niin ei lisätä vauhtia vaan lyhennetään matkaa.
Tässä olette saaneet pintaraapaisun siitä, mitä LEAN on. Pääkohdat tulevat vielä tässä:
LEAN:
- filosofia ja tapa ajatella
- asiakastarpeiden ymmärtäminen ja huomioiminen
- ongelman tarkastelu käytännössä
- työn vakioiminen ja visualisointia
- jatkuva parantaminenJatkuvan parantamisen käytännön pyrkimyksenä tehdä asia... More keskiössä
Sekä edellä mainittujen asioiden johtaminen.